Friday 1 March 2013

TSHIRT METAL VS TSHIRT PUNK

Boleh dikatakan 95 peratus tshirt kepunyaan aku adalah tshirt bands, dan tshirt-tshirt band ni majoritinya aku pakai diluar waktu bekerja sahaja, pasal kebanyakkanya ada gambar korok. Takkanlah aku nak pakai tshirt gambar korok tengah kekoh orang untuk pergi kerja, tu kira memang brutal tak ingat dunia lah, dan sebab itulah sesetengah orang akan melihat aku memakai tshirt yang sama aje setiap minggu ke tempat kerja.


Dari 95 peratus tshirt bands kepunyaan aku tadi, separuh darinya adalah tshirt band metal dan lagi separuh terdiri dari tshirt band punk dan hardcore, tidak dilupakan sehelai tshirt band The Cure:). Aku sekarangni dah memang jarang sangat pergi ke gig, tapi sewaktu ketika dahulu jika mahu menghadiri gig, aku akan memakai tshirt yang dirasakan 'sesuai' untuk gig tersebut, contohnya macam untuk ke gig metal , sudah tentu aku akan memakai tshirt band metal dan begitulah selanjutnya. Sememangnya ianya bukanlah satu issue yang besar, tapi nampaknya ada lagi sesama kita yang mendeskriminasi mereka yang sedikit berlainan citarasa muzik, atau dalam cara berpakaian mungkin.


Sememangnya aku ada contoh yang berlaku dihadapan aku sendiri, tapi untuk tidak kasi line panas, aku tidak akan ceritakannya disini. Lagipun sekarang ni jarang-jarang ada orang yang suka baca entries blog yang panjang-panjang, lainlah untuk blog cerita lucah:). Sebagai penutup, aku senaraikan top 5 tshirt band yang korang boleh pakai samada untuk ke gig metal mahupun ke gig punk hardcore, so inilah dia:-
1)IRON MAIDEN tshirt.
2)MOTÖRHEAD tshirt.
3)NAPALM DEATH tshirt.
4)WORMROT tshirt.
5)YUNA tshirt (tapi yang satu ni hanya exclusive untuk yang otai aje:)).

No comments:

Post a Comment