Monday 28 November 2011

EPIDEMICS-No reply 7"(yellow dog records)

Kalo mengikut sejarah punkrock moden , Epidemic adalah bangkit Dari abu band punkrock Disconvenience, aku tak dapat nak mengaitkan sangat persamaan bunyi antara dua band ni pasal aku tak pernah pun dengar camner bunyinya band Disconvenience tu, tapi apa yang aku tahu aku Suka apa yang aku dengar dalam EP ni.Empat orang punkrockers ni main irama punkrock yang sungguh cacthy, dengan vokalis wanita terus mengingatkan aku kepada band Psycho Sonique yang berasal dari Singapore masa aku muda-muda dulu:)Empat lagu dalam 7"ni, semuanya catchy belaka dan diselitkan solo-solo gitar yang chantek! Tidak mustahil didalam koleksi records diaorangni ada records Joan Jet, X-ray specs, dan Ramones.selalu sangat layan punx sound kotor, apa kata layan punk ringan-ringan pulak.Kalo kat Malaysia, Cactus Records ada rilis ep ni dalam bentuk tape, boleh disarankan kalo sesekali rasa nak cuci telinga tu. Satu benda yang aku nak komplen pasal 7"yang aku dapat ni ialah tiada lirik disediakan, memanglah diaorangni nyanyi stail clean vokal je, dan patah perkataannya dapat didengar dengar mudah tapi kalo disertakan dengan lirik,ianya Akan lebih class lagi. Rasanya rilisan ni adalah bersama dengan Waterslide Records Japan, dengan cover yang menarik dan yang aku punya adalah white colour vinyl. Ko ada ke?untuk menambahkan lagi point, band ni berasal dari Umea, Sweden. How sweds it is:) Bak kata Boboiboy- terbaik!

No comments:

Post a Comment