Friday 20 January 2012

SMALL MAN ZINE #1&#2 REVIEW.

Small man zine ni dihasilkan oleh Azizi yang sebelum ni menghasilkan zine Bebal, dan tidak seperti zine Bebal, zine kali ni ditulis dalam BI pula. Bagi aku tak banyak sangat perbezaan dengan zine Bebal dulu kecuali yang ketaranya adalah penggunaan bahasa, atau mungkin aku tak banyak mana baca zine Bebal dulu. Untuk dua issue terawal ni aku simpulkan sebagai boleh tahan ajelah, tak banyak yang menarik, sorry! Dari segi susun aturnya agak berterabur, Ada ulasan yang berulang, ada cerita yang yang terputus di tengah jalan, pahtu jumpa semula last2 crita:) harap diperbaiki di issue2 akan datang. Pada pandangan aku, zine ini ada kecenderungan untuk menjelma sebagai satu travel zine, tapi maaf- agak kurang berjaya. Catatan harus lebih terperinci. Sila mengulangkaji zine Scenery Is Free sebagai satu rujukan yang bagus. Untuk issue pertama ada interview dengan band punkrock Always Last dan issue kedua dengan band Virginia On Duty. Dengan soalan yang ringan2 aje bagi aku, tapi tetap menarik. Untuk sebuah scene yang dah semakin kurang zine yang dicetak di atas kertas ni, usaha ini patut dipuji, cuma untuk issue2 yang akan datang diharapkan akan lebih bagus lagi Dari ini. Anyway, untuk dapatkan zine ini dan banyak lagi stuff yang Azizi jual, sila ke: www.bebalmailorder.blogspot.com. Jangan bimbang, servis first class punya.

No comments:

Post a Comment