Friday 30 March 2012

ULASAN ZINE:.RAZORCAKE #66. (USA, BI)

. Zine ini ada sedikit mengingatkan aku kepada zine hebat Heartattack, cuma yang ketara membezakannya ialah genre atau stail band yang diinterviewnya. Mungkin jugak band dari stail yang sama, cuma stail interviewnya yang berlainan. Untuk Kali ini, interviewnya lebih berputar kepada cerita-cerita mabuk, atau cerita-cerita sosial sesebuah band tu. Paling tidak pun, itulah yang aku baca dalam interview dengan band Neighborhood brats, satu-satunya interview dalam zine ni yang aku baca. Satu interview yang mengantuk, dan oleh kerana sebab itu jugalah aku jadi tidak tertarik untuk membaca interview selebihnya. . Dari segi artikel pula, banyak ditampilkan disini. Majoritinya menarik belaka. Bagi aku disinilah kekuatan zine ni. Ruangan review pun tidak menghampakan, cuma untuk music reviewnya, kebanyakkan material yang diulas adalah bukan dari kesukaan aku. Review untuk buku memang menarik, membuatkan aku terasa ingin membeli kesemua buku-buku yang direview itu. . Ada komen mengatakan yang zine Shock and awe adalah versi zine ni dari malaysia, tapi aku lebih menggemari zine Shock And Awe dari zine Razorcake ni, mungkin Shock And Awe lebih bersifat ke-lokal-an sikit. Anyway, untuk zaman yang orang dah semakin kurang buat zine bercetak ni, zine ni memerlukan sokongan dari kita semua. Oh ya! ada banyak Jugak iklan didalam zine ni, itu tandanya support dari pihak-pihak tertentu. . Untuk membelinya boleh hubungi mereka terus, atau untuk lokal order, boleh bertanya dengan Pissart distro, mungkin diaorang masih ada stock ini.
(26 march 2012)

No comments:

Post a Comment