Friday 15 March 2013

MISSION 666 (1) INEPSY-ROCK N ROLL BABYLON

Untuk menterjemah music INEPSY cukup mudah, cuma ambik Motörhead dan campurkan dengan Discharge, dan hasilnya sudah tentulah INEPSY. Bukanlah bermakna INEPSY sesuatu band yang tidak original, tapi pengaruh dua bands tersebut memang ketara sekali terutamanya Motörhead, vocalisnya, Chany boleh di salahertikan sebagai Lemmy semasa muda, dengan vocal garau yang amat mirip sekali.

Pertama kali aku mendengar band dari Montreal, Canada ni, aku tak berapa into sangat, musicnya agak mengulang part yang sama walaupun ada diselitkan unsur-unsur yang lain macam harmonica ke, tapi itu sedikit sahaja. Tapi selepas 2,3 kali dengar album ini, ianya mula menular dalam darah daging dan aku mula ketagih. Lyrically, ianya masih lagi seperti gabungan dua pengaruh besar mereka tadi, tapi kali ini lebih kepada Discharge, political rock n roll.

Scene bands yang memuja Motörhead agak besar juga. Dan untuk bands punk yang memuja Motörhead ada pro dan kontranya. Untuk pro-nya, mereka boleh get along at both metal and punk scene very well, if they know how, of course. Yang negative nya pula bila punk kids think they're to metal to them, and those longhaired think they're to punk to become a metalhead. So in some case, they just stucks in the middle, creating their own scene.

All bullshit aside, i like this album. Gonna give this 4 out of 5 stars. Smoking666.

No comments:

Post a Comment