Friday 22 February 2013

WORMROT tshirt

So here's another entry yang nak menunjuk-nunjuk. Kali ni pasal tshirt daripada band grindcore tersohor Singapore, WORMROT. Aku beli ni pun dari rakan kat Facebook, walaupun mungkin tshirt terpakai tapi conditionnya memang puashati. Aku tak tahu apa tajuk design ni dan siapa yang melukisnya, tapi nampak dari stailnya macam lukisan dari vokalis band ni sendiri, Arif rot.

Design tshirt ni hanya di print di bahagian depan baju sahaja, kat belakang kosong. Kat bahagian depan ada lukisan kepala zombie atau hantu, di bingkaikan dengan kawat duri. Juga terdapat ilustrasi puntung-puntung rokok dan botol-botol, entah apa maknanya, aku pun tak tahu. Kat atas lukisan tu terpampang logo untuk band WORMROT, salah satu logo band yang terbaik pada pendapat aku, bagi aku ianya di pengaruhi oleh unsur-unsur oriental.

Dye yang digunakan adalah kaler kelabu untuk designnya, di print pula diatas tshirt berwarna hitam oleh itu ianya tidaklah terlalu menonjol sangat. Menurut rakan aku, kebiasaannya ada dua versi untuk tshirt band WORMROT, satu versi lokal dan satu lagi versi print UK. Oleh kerana yang kepunyaan aku ni ber-tag-kan 'fruit of the loom', jadi aku rasa yang ni versi UK, or at least versi oversea.

So ini sajalah entry untuk minggu ni, mungkin minggu depan pun boleh tulis entry pasal tshirt band jugak, pasal ada lagi selai tshirt yang ondaway ke aku. Tshirt band apa tu? Yang tu kena tungguuuuuuuuuuuuuu:)

No comments:

Post a Comment