Tuesday 6 August 2013

NORIFUMI ABE

Aku baru aje lepas naik motor tadi, motor Ex5 yang di pinjam. Tuan dia baru aje beli motor ni, kaler keemasan gitu. Walaupun kalernya tak sesuai langsung dengan aku yang berjiwa anarcho-grind-punk-dangdut ni, aku tunggang aje demi satu niat yang suci dan murni, nak pegi beli ikan masin kat Hock Kee Seng. Ikan masin kat situ memang bapak jahanam bestnya, kalo tiga hari tak makan memang kacip terus di buatnya. Entah dadah jenis apa diaorang taruh dalam tu.

Naik motor baru ni lain macam aje peginya, sama jugak dengan naik 'benda-benda' lain yang baru. Maklum aje lah, semua part kemah-kemah lagi. Mula-mula naik, aku bawak slow aje dalam 30kmj gitu, dah dapat sesuaikan diri, aku tarik lagi pendikit sampai naik 60kmj! Time tu motor dah bergoyang-goyang sikit. Dengan semangat seperti seorang Norifumi Abe, aku sorokkan kepala aku belakang handle. Meter kelajuan semakin naik, kalo ikut-ikutkan setan ni nak aje aku buat stail Farid Kamil dalam filem Rempit, tapi masalahnya perut Farid Kamil tak buncit, yang buncit tu perut Diana Danielle.

Meter kelajuan terus meningkat, seiring dengan pergerakkan motorsikal yang aku naik tu. Kedua-dua belah tangan aku mengengam kemas handle motor. Perasaan seronok dan takut bercampur baur saat itu. Perasaan lapar pun ada juga. Tiba-tiba aku lihat nun jauh di depan ku, aku jadi terkedu.

Di depanku adalah seorang makcik sedang menunggang motor roda tiga yang ada kotak kat tepinya tu. Di dalam kotak tu bertimbun dengan batang tebu. Makcik tu naik motor pegang sebelah tangan dengan selamba rock aje. Masih lagi memecut laju meninggalkan aku. Dan aku masih terkial-kial cuba memotongnya.

Maybe aku bukan di lahirkan untuk menjadi seorang mat rempit. Aku pasrah.

No comments:

Post a Comment