Sunday 26 August 2012

DRAMA PAGI RAYA

(soundtrack)
"ktung, ktang, ktung, ktang, ktung, ktang" (ulanglah berapa kali yang korang nak.)

Kalo nak dikirakan, aku bukanlah pandai sangat bertukang ni pun, lebih-lebih lagi kalo dah ditambah dengan perisa kemalasan, lagilah menjadi tak pandainya. Tapi itulah, aku pun tak tahu pasal apa aku rajin sangat modify bangsal buruk kat rumah aku ni, nak tukar jadi reban ayam pulak. Mungkin pasal aku tahu, aku tak boleh modify dia jadi kapal angkasa kot.


Tak mandi pun lagi ni, tapi dah gosok gigi. Takpe tak mandi kot, bukannya ada taik mata-nya. Camner nak ada taik mata, dah dua hari aku tak tidur ni. Dah macam ada satu pembentukkan rongga dalam kepala aku ni.


Sekarang kurang-lebih pukul lapan pagi, sayup-sayup aku dengar takbir raya. Sesekali bunyinya agak berbolok apabila ada dua masjid bertakbir dalam satu masa. Masjid biru dan masjid hijau. Sesekali rasa sayu disudut hati, mungkin sebab plan nak buat sate hari ni terpaksa dikanselkan. Harga ayam naik sekali ganda. Harga siling apa stail lagu ni, harga atap kot, tu yang tinggi tu.

Aku ambik lagi paku, capai tukul. Aku ulang soundtrack kat atas.
Aku buat reban ayam dipagi raya. Memang punkrock, lebih punkrock dari propagandhi.

No comments:

Post a Comment